2011. december 14., szerda

Citromos korongok, kekszek

       Ennek a keksznek a receptjét Ági barátnőmtől kaptam, aki kutyasétáltatáson lepett meg a kekszekkel és mivel nagyon ízlett gyorsan el is kértem a receptjét. Elkészítettem én is, szóval most megosztom veletek. Bátran meg lehet sütni, aranyos kis dobozkákba tenni és megajándékozni vele barátainkat az ünnepek alkalmából. De csak úgy reggelire, egy jó habos kávé, kakaó mellé is kitűnő...



Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt (plusz valamennyi a deszka szórásához)
  • 15 dkg kristálycukor
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1 db citrom reszelt héja 
  • 8 dkg puha, darabokra vágott margarin
  • 1-2 evőkanálnyi citromlé
  • 1 egész tojás
           A lisztet átszitáltam egy nagy tálba, majd hozzákevertem a sütőport, a tojást, a citrom reszelt héját és apránként hozzáadtam a margarint. Egy kicsit változtatva a recepten adtam hozzá citromlevet is, hogy még jobban előjöjjön a citromos íz.
A hozzávalókat robotgéppel jól összekevertem, majd egy kicsit betettem a hütőbe hűlni, dermedni.
Kivettem a hűtőből és jól belisztezett deszkára tettem, egy kicsit átgyúrtam. Figyelem a tészta nagyon puha, lágy, ragdós szóval bátran a liszttel!
Kinyújtottam fél centi vékonyra és a legkisebb pogácsaszaggatómmal kis korongokat vágtam belőle. Sütőpapíros tepsire helyeztem őket és betettem a sütőbe, amit 200 fokra és légkeveréses fokozatra állítottam.

          10 perc múlva meg is sültek, szóval mehetett be is a következő adag. Az elkészült sütiket megvártam, amíg kihültek és utána dobozba tettem, hogy finom omlós és puha maradjon.
Az, hogy hány darab lesz belőle függ a kiszúró forma méretétől, szóval csak az tudom leírni, hogy nekem 3 tepsivel készült, nagyon kb 50- 60 db.
Azt hiszem a jövőben még sokszor megsütöm a környezetem nagy örömére :). Szerintem legközelebb kipróbálom krémmel tölteni, hogy milyennel? Majd megtudjátok, ha olvassátok :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése