2011. december 14., szerda

Baklava ihhletésű muffin

Itt a "tél", legalábbis naptár szerint, mert az időjárás nem ezt mutatja...:( Közeleg a Karácsony. Ilyenkor sokszor vágyik az emberlánya, fia egy kis édességre egy finom meleg tea vagy kávé kíséretében. 
Ez a recept kíváló a téli napokra (is) :). Egyszerre mézes, diós, fahéjas és finom. A névében szereplő baklavával ellentétben ez nem olyan tömény, édes. Karácsony illatú és falnivaló:).

Sokáig vártam, mire ezt a receptet kipróbáltam. Először is nem volt dióm, aztán jött az ősz leszüreteltük a diót. Igenám, de ekkor döbbentem rá háztartásom egyéb hiányosságaira, hogy nincs diótörőm:). Semmi gond anyu segít, adott egyet, (mármint diótörőt:)). Oké gondoltam már semmi nem állhat közém és a hőnáhított muffinom közé, mikor is a receptet elolvasva látom, hogy darált dió kell és én híján vagyok a diódarálónak. 
Na itt lett elég, SÜTNI AKAROK!, szóval átalakítottam a receptet, ami az előnyére vált, mert még jobban kiérezni a diót, vannak benne harapható darabkák, ugyanis csak késsel apróra vágtam.

Ha a diós beigli mellett/helyett valami újra vágytok, íme hát a recept, nekem 21 db lett belőle:

Hozzávalók:


a "töltelékhez":

  • 3 marék dióbél
  • 6-7 evőkanál méz
  • 2 evőkanál fahéj
  • 8 dkg margarin
a tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 egész tojás
  • 15 dkg cukor
  • 8 dkg margarin
  • 5 dl natúr joghurt
A díszítéshez:
  • 21 db fél, vagy negyed dió
  • 3 evőkanál méz
       A diót apróra várgjuk, de ne aggódjunk, ha marad benne egy-két nagyobb darab és száraz serpenyőben megpirítjuk. Hozzáadjuk a margarint a mézet és a fahéjat és az egészet összeolvasztva kavargatjuk néhány percet. Ezen a ponton tuti lesz társaságunk a konyhában, hiszen az illata mennyei...

Levesszük a tűzről és félretesszük. A muffinformákat kibéleljük muffinpapírral. 
Ezután összeállítjuk a tésztát:

A margarint és a cukrot fehéredésig keverjük, majd hozzáadjuk a joghurtot és a tojásokat is. A lisztet átszitálva elkeverjük a sütőporral és a folyékony anyagokhoz öntjük. Jól elkeverjük a masszát. 

A forrma aljába teszünk egy-egy és fél evőkanálnyi tészta masszát, majd rá egy evőkanálnyi tölteléket és megint egy evőkanál masszát a tetejére pedig egy fél szem diót nyomunk. 
Nem kell aggódni, ha nem fedi a tölteléket a tésztánk, hiszen sütés közben majd elrendeződik az egész és nagyon jól mutat, ha itt-ott kilátszik a mézes-diós töltelék. 


Az egészet betesszük a 180-200 fokos sütőbe és légkeverés mellett 10-15 perc alatt készre sütjük. Miután kivettük a sütőből, a díszítéshez használt mézet felolvasztjuk és egy-egy teáskanállal a muffinok tetejére csorgatunk belőle. 
Megírjuk a Nuts 'n' Rollnak, hogy hogy sikerült:) Hajrá!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése