2012. április 17., kedd

Palacsinta másképpen


               Talán emlékeztek, nem is olyan régen írtam egy amaránt nevű csodagabonáról, ami nagyon egészséges és számos módon fel lehet használni... Aki nem emlékszik, netán lemaradt róla annak itt egy kis segítség, hogy pótolhassa:) 
Íme az ígért recept pattogatott amaránt maggal. Első hangzásra furcsa lehet, de az ízén nem érezni. Komolyan, tapasztalatból mondom... Az amaránttal a lisztet pótoltam 50%-ban. 

A recept hozzávalói 12 kicsi palacsintához:

  • 3 db tojás
  • 6 evőkanál finomliszt
  • 7 evőkanál pattogatott amaránt mag
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 dl tej
  • 1/4 teáskanál sütőpor
              A tojásokat szétválasztottam és a fehérjéket kemény habbá vertem. A lisztet átszitáltam a sütőporral, hozzá kevertem az amaránt magot és a cukrot, majd a tejjel és a tojássárgájával csomómentesre jól összekevertem. 
A masszához forgattam óvatosan a tojáshabot és olaj nélkül kis palacsintákat formázva kisütöttem őket.
Ugyanúgy viselkedik, ( már ha tud viselkedni egy massza) mint a szokványos palacsintatészta. 
Meg lehet tölteni, leönteni, hidegen- melegen ajánlani egy kiadós (krém)-leves után!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése