2012. január 31., kedd

Marlenka

               A Marlenka egy igen elterjedt édesség, szinte az összes kávézóban, pubban, étteremben, büfében lehet kapni.
A reklámja alapján régi, ó-örmény recept. A hivatalos honlapon azonban fent van a recept ( itt ) (az ó-örmény nagyik nagy bánatára :), én örömömre), ami alapján ki is próbáltam.
                   Nem mondom, hogy nem kell hozzá sok idő, de amíg fő a krém, pihen a tészta lehet mással foglalkozni...
Egy kicsi módosítást elkövettem itt- ott, így az én általam kipróbált és tapasztalt receptet osztom meg.
              Javaslom a krémmel kezdeni az egészet, ugyanis 3órán keresztül kell főzni a sűrített tejet. Semmi pánik:) csak akkor álljunk neki ennek a receptek, ha kipihentek vagyunk és ráérünk:)! A végeredmény megéri, de csak másnap élvezhetjük, ugyanis egy éjszakát pihen a hűtőben a kis drágaság:).



Hozzávalók a krémhez:
  • 200 g margarin
  • 4, 5 dl tej
  • 1 zacskó vaníliás pudingpor
  • 1 üveg sűrített tej (365 ml volt, amit én használtam)
  • 4-5 evőkanál édes morzsa (a tésztalap széleit, amiket levágtam sütés után lereszeltem, daráltam és abból tettem bele)
  • egy marék darált törökmogyoró
  • 5 evőkanál kristálycukor
                  A sűrített tejet feltettem főni egy lábosba, és annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje egészen. 3 órán keresztül főztem, közben pótolva a vizet, ami elpárolgott róla. 
                  Elkészítettem a pudingot, de csak 4 dl tejet használtam hozzá! Amikor letelt a 3 óra a sűrített tejet üvegestől lehűtöttem, majd tálba öntve hozzáadtam a margarint és jól összekevertem, míg egynemű anyag nem lett belőle. 
Hozzákevertem a cukorral ledarált törökmogyorót, a pudingot és a "sütiszélmorzsát" is. 
Hideg helyre félretettem, hogy kenhető sűrűségű krémet kapjak, mire összeállítom a süteményt, ha szükséges lehet hozzá adni még édes morzsát, vagy darált kekszet is.


Hozzávalók a tésztához:
  • 70 dkg liszt
  • 10 dkg margarin
  • 25 dkg cukor (fele- fele arányban tettem bele barnát- és fehércukrot)
  • 2 egész tojás
  • 2 evőkanál méz
  • 2 teáskanál ecet
  • 0,5 dl víz
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 marék dió
                  A margarint a cukorral és a mézzel kikevertem habosra. Az ecetet, szódabikarbónát és a vizet egy magas falú pohárba összeöntöttem, jól felpezsegett és ezt is hozzáadtam a margarinos masszához. A lábas fölé tettem, (amibe a krém főtt) és kevergetve addig főztem, amíg egy kicsit elkezdett barnulni. Ekkor levettem a meleg lábosról és tovább kevergetve hozzáadtam a lisztet. Az így kapott masszát jól kikevertem és betettem letakarva a hűtőbe kb. 10-15 percre (,hogy könnyebb legyen nyújtani).
                      Amikor a tészta kihűlt 8 egyenlő részre osztottam és egyenként késhegynyi vékonyságúra nyújtottam. Egy félbehajtott A/4- es lap segítségével téglalap formájúra vágtam és előmelegített, sütőpapírral kibélelt tepsiben 3, 4 perc alatt kisütöttem őket. 
Mikor ez elkészült kisütöttem a megmaradt széleket is, amiket ledarálva 5 evőkanállal a krémhez adtam, a többit félretettem.
A diót ledaráltam és a darált "sütiszélmorzsához" adtam. (Ez megy a tetejére a kész süteménynek).
                   Ezek után összeállítottam a süteményt: minden lapot megkentem krémmel, majd újabb lapot tettem rá, addig, amíg el nem fogytak a lapok. A tetejére és az oldalára körbe krém került, amit megszórtam, befedtem a diós morzsával. Az egészet egy éjszakára letakarva- , hogy ki ne szárdjon hűtőbe tettem és tálalás előtt olvasztott csoki csurgattam rá.



2 megjegyzés: